woensdag 26 oktober 2011

Kerstballen breien met .....

Arne en Carlos. Tja, ook ik heb er aan moeten geloven. Eigenlijk had ik het boek voor de "heb" gevraagd voor mijn verjaardag omdat de voorkant me intrigeerde. Maar ook ik ben eraan. Kerstballen breien. Eerst maar weer eens leren met 5 pennen te breien.

In een ver verleden heb ik dat ooit eens geleerd van mijn handwerkjuf, juffrouw Straatman, maar ik heb er nadien nooit meer iets meegedaan. En wat valt dat weer tegen.

Eerst maar eens gewoon lekker stuntelen met goedkope wol en een effen bal breien. Het begin, veel pen en weinig steken, levert van mijn dochters al de opmerking op "Mam, ik dacht dat breien ontspannend was". Manlief bekijkt mijn dagelijkse gebrei met een schuin oog en de opmerking "breimuts". En of het gaat lukken om de boom dit jaar vol te hangen met zelfgemaakte ballen? Willen jullie me aub niet storen tijdens het tellen!

En zie hier het resultaat. Mijn 1e kerstbal, met wat kleine foutjes. Maar het is gelukt. En de volgende? Dan gaan we maar eens beginnen met het inbreien of zal ik toch nog maar eerst een effen bal maken om het goed onder de knie te krijgen?

2 opmerkingen:

Ira zei

Ja, dat lijkt me dus supergaaf hè? Heerlijk toch, om de pennen te pakken en lekker weg te pikken? Ben benieuwd naar je resultaat straks! Groetjes, Ira

Tamara zei

hihi, breimuts, toepasselijke naam. Ik begin er iig niet aan.