zaterdag 12 november 2011

Gebreide gastendoekjes

Dit is dan een van mijn grotere projecten van de afgelopen tijd.

3 gebreide gastendoekjes in kleurverloop van ecru naar donkerbruin, deze laatste valt een beetje weg in de schaduw van de foto. Voor de gastendoekjes heb ik Katia Capri ( katoen ) gebruikt.

Voor de gastendoekjes heb ik 70 steken op pen 3 1/2 opgezet. Het blokpatroon is opgebouwd uit 5 steken recht/5 steken averecht en ieder patroon is 6 pennen hoog. Ik heb in totaal 21 patroonblokken per gastendoekje gemaakt. ( 126 pennen breien )

Het lavendelzakje is gemaakt van een stukje wolvilt waar ik eerst met T-shirt folie een afbeelding van een vintage knipvel van MD op het gemaakt. De lapjes zijn daarna met de feston steek aan elkaar gezet en gevuld met dacronvulling en lavendel.

Weer bedankt voor het kijken en een fijn weekend.

6 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat een mooi en leuk setje Silvia. Prachtig, die afbeelding op het lavendelzakje.
Groetjes, Yvonne.

Ira zei

Mooi cadeausetje Silvia, wat zal dat zakje lekker geuren! Groetjes, Ira

Andrea zei

Ben een tijdje niet wezen kijken :$(shame on me), maar je hebt niet stil gezeten Silvia. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt.

Groetjes,
Andrea

Kaatje zei

ziet er heel leuk uit!

groetjes,
Annika

Martha zei

Dit ziet er super leuk uit!!
Groetjes,
Martha

Bernadet zei

ziet er errug leuk uit Silvia!