zondag 28 april 2013

Karel = Kikker



Karel is een figuur uit een boekje van Christel Krukkert. In mijn versie heeft Karel een rood-wit gestreept broekje aangekregen en heet hij Kikker.

Omdat een van mijn dochters de komende maand afstudeert als docent onderbouw ben ik een themakoffer aan het maken over Kikker van Max Velthuijs.

Karel moest dus een klein beetje aangepast worden. Ik heb de poten iets anders aan het lijf gezet omdat hij bij mij moest kunnen staan. En natuurlijk moest hij een ander broekje aan.

Inmiddels heb ik op het internet ook patronen gevonden van vingerpoppetjes van Kikker en zijn vriendjes. Zo kunnen de kinderen een voorgelezen verhaal naspelen met de poppetjes.

In de spaarzame momentjes dat mijn dochter niet thuis is, kan ik hieraan werken. Het moet tenslotte wel een verrassing blijven.

4 opmerkingen:

Amanda zei

Wauw wat een leukerd zeg, mooi gedaan.

liefs Amanda

Ira Huberts zei

Jemig Silvia, wat heb je geweldige poppen gemaakt zeg! Enig ziet je kikker eruit, zo knap gemaakt! Bedankt voor je gezellige reactie op m'n blog! Ook zo genoten van de kroning? Mooi hè? Groetjes, Ira
irascreacorner.blogspot.nl

sneksniltje zei

Wat een snoes van een kikker, inderdaad echt Kikker van Max Velthuijs zijn boeken. Knap gedaan zeg !

Colinda zei

Wat een super verrassing!! Zal niks verklappen hoor!