zondag 29 maart 2015

De tuin , mijn nieuwe liefde


Op zaterdag 19 maart is het dan eindelijk zover. Manlief, zoon en 2 schoonzoons zijn samen met 2 hoveniers druk bezig om de tuin leeg te halen. Alle boomstronken, rietpollen en heel veel wilde bamboe wordt met grof geschut uit de tuin verwijderd.


Met vereende kracht wordt een (te) zwaar beladen kruiwagen de aanhanger op gereden. In totaal worden er 4 overvolle aanhangers met tuinafval uit de tuin gehaald. Daarnaast worden er ook 2 aanhangers met afgegraven grond afgevoerd. Om 17.00 uur is het dan gedaan. Mijn tuin is een leeg canvas en ik kan beginnen met vullen. We beginnen met het aanleggen van de nieuwe achterwand voor de vlonder. Hierdoor komt er nog eens 1 1/2 meter tuin bij. Dan ophogen en nieuwe zwarte grond erin en dan mag de nieuwe bestrating komen. Helaas heeft de hovenier hier pas op 1 mei tijd voor, dus ik moet met de aanleg nog even geduld hebben.

Inmiddels ben ik druk bezig met mijn zaailingen. Voor mijn moestuin staan er inmiddels bloemkolen, bieten en tomaten klaar in bakken. Voor de border staan de eerste dahlia's in potten. Eenjarigen als afrikaantjes schieten ook al de lucht in. Mijn sla laat het een beetje afzien. Ongeveer 3 weken geleden gezaaid en nog niets te zien. Ik denk dat ik dat opnieuw moet doen. Binnenkort meer over mijn nieuwe liefde.

2 opmerkingen:

Colinda zei

Dat gaat vast goed komen! Mooie ruimte en leuk zo aan het water!!
Je moet dan nog wel even wachten maar over een maandje zal het weer ook stukken beter zijn.
Een fijne week,
Colinda

Daphne Coers zei

Soms is even moeten wachten niet zo erg, nu kun je nog even lekker broeden op goeie idee├źn en zo nodig je plan nog aanpassen.
Succes met deze mega, maar oh zo leuke klus.
Groetjes, Daphne